Prilikom isporuke Kupac je dužan da dobro pogleda ambalažu. U slučaju vidljivih oštećenja pakovanja Kupac ima pravo da odbije prijem. Takođe, Kupac je dužan da zahteva da dostavljač ostane prilikom otvaranja paketa. U slučaju da je oštećen sam sadržaj isporuke Potrošač treba da zatraži da se sadržaj isporuke vrati kompaniji RISTIĆ TRADE.Krajnji rok za prijavu reklamacija na oštećenje u transportu je 24h od časa prijema proizvoda. Ukoliko primetite oštećenje, molimo Vas da odmah pošaljete fotografije proizvoda i ambalaže na reklamacije@ristictrade.rs zajedno sa informacijama o vremenu kada je izvršena dostava, i broju računa-otpremnice po kome ste kupili proizvod.
REKLAMACIJE U POGLEDU NESAOBRAZNOSTI PROIZVODA
Pretpostavlja se da je isporučena roba saobrazna ugovoru:
• ako odgovara opisu koji smo Vam dali;
• ako ima svojstva potrebna za naročitu upotrebu za koju je Potrošač nabavlja, a koja je nama bila poznata;
• ako ima svojstva potrebna za redovnu upotrebu robe iste vrste;
• ako po kvalitetu i funkcionisanju odgovara onome što je uobičajeno kod robe iste vrste i što Potrošač može osnovano da očekuje s obzirom na prirodu robe i javna obećanja o posebnim svojstvima robe.
Ukoliko smatrate da neki od ovih uslova nije ispunjen, možete izjaviti reklamaciju.Molimo Vas da imate u vidu da reklamacija neće biti uspešna u slučaju:
• neadekvatnog rukovanja proizvodom i njegovim korišćenjem, koje nije u skladu sa uputstvom za upotrebu i održavanje ili u skladu sa njegovom namenom,
• kao i u slučaju da su vršene bilo kakve popravke ili pokušaji popravki od strane neovlašćenih lica.
Rok za izjavljivanje reklamacije po osnovu nesaobraznosti je u skladu sa garantnim rokom proizvoda (izdaje proizvođač, odnosno uvoznik), odnosno 2 godine od dana prelaska rizika na potrošača. U toku navedenog perioda RISTIĆ TRADE snosi odgovornost za nesaobraznost robe, a protekom roka odgovornost prelazi na Potrošača.Dakle, po isteku garantnog roka isporučenog proizvoda Potrošač gubi pravo na izjavljivanje reklamacije.
POSTUPAK IZJAVLJIVANJA REKLAMACIJE
Ukoliko želite da izjavite reklamaciju zbog nedostatka isporučene robe, potrebno je da zahtev za reklamaciju dostavite poštom na adresu Nikole Pašića 98, 19000 Zaječar, odnosno elektronskom poštom na adresu reklamacije@ristictrade.rs sa naznakom: REKLAMACIJA.Prilikom podnošenja zahteva za reklamaciju Potrošač je dužan da:
• Dostavi reklamirani proizvod,
• Dostavi dokaz o kupovini – Ugovor ili ispravu o ugovoru, račun-otpremnicu, izvod elektronskog računa ili drugi dokaz kojim se potvrđuje kupovina robe,
• Dostavi popunjen reklamacioni list, koji je moguće preuzeti na sledećem linku: REKLAMACIONI LIST
U slučaju da reklamaciju izjavljujete putem elektronske pošte, dužni ste da nam najkasnije narednog radnog dana pošaljete artikal koji reklamirate. Nećemo biti u mogućnosti da odlučimo o osnovanosti Vaše reklamacije pre nego što nam reklamirani artikal bude dostavljen, s obzirom da je potrebno pregledati proizvod i utvrditi da li postoji nedostatak koji ističete da postoji.
POSTUPAK REŠAVANJA REKLAMACIJE
Postupak reklamacije pokrećete popunjavanjem reklamacionog lista koji je moguće preuzeti na sledećem linku: REKLAMACIONI LIST.Elektronskim putem ćemo Vam na adresu za prijem elektronske pošte, navedene u reklamacionom listu, dostaviti potvrdu o prijemu Vašeg reklamacionog lista. Prodavac je dužan da primi izjavljenu reklamaciju. Nakon što primimo Vašu reklamaciju bez odlaganja ćemo izdati pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrditi prijem reklamacije, odnosno saopštiti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija. Najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije odgovorićemo Vam da li prihvatamo Vašu reklamaciju.U slučaju neprihvatanja reklamacije obrazložićemo svoju odluku i informisati Vas o mogućnosti rešavanja spora vansudskim putem. Ukoliko prihvatamo Vašu reklamaciju, izjasnićemo se o Vašem zahtevu i dati konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.Ukoliko RISTIĆ TRADE ne uvaži Vašu reklamaciju, obavestićemo Vas o tome pisanim putem, uz istovremeno dostavljanje reklamiranog proizvoda putem preporučene pošiljke. U obaveštenju o završetku postupka reklamacije, navešćemo razloge i obrazloženje za odbijanje Vašeg zahteva.U slučaju da se pošiljka ne može uručiti Potrošaču, usled činjenice da Potrošač ne živi na adresi koju je naveo prilikom izjavljivanja reklamacije (nepoznata adresa) ili usled činjenice da odbija prijem pošiljke, momentom pokušaja uručenja preporučene pošiljke na navedenu adresu smatraće se da je Potrošač uredno obavešten o odgovoru na reklamaciju.U slučaju prihvatanja reklamacije, rok za rešavanje reklamacije je 15 dana od dana podnošenja reklamacije (izuzetak su nameštaj i tehnička roba, kada je rok za rešavanje reklamacije 30 dana). Ukoliko dobijemo Vašu prethodnu saglasnost, imamo obavezu da postupimo u skladu sa navedenom odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije. Rok za rešavanje reklamacije prekida se kada potrošač primi odgovor prodavca i počinje da teče iznova kada prodavac primi izjašnjenje potrošača na odgovor prodavca. Potrošač je dužan da se izjasni na odgovor prodavca najkasnije u roku od tri dana od dana prijema odgovora prodavca. Smatraće se da potrošač nije saglasan sa predlogom prodavca ukoliko se ne izjasni u roku od tri dana.Ukoliko iz objektivnih razloga nismo u mogućnosti da udovoljimo Vašem zahtevu u roku koji je dogovoren, obavestićemo Vas o produžavanju roka za rešavanje reklamacije i navesti rok u kome ćemo je rešiti, uz Vašu saglasnost. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.U slučaju da reklamaciju izjavljujete usmenim putem, a mi je prihvatimo i rešimo u skladu sa Vašim zahtevom, nemamo obavezu da Vam potvrdimo prijem reklamacije, njen broj, niti da odgovorimo na takvu reklamaciju pisanim ili elektronskim putem.Popravljeni proizvod dostavićemo Vam na isti način na koji smo Vam prvobitno dostavili reklamirani proizvod.Ukoliko Vas dostavljač ne pronađe na dostavnoj adresi, dostavna služba Vas kontaktira i dogovara novi termin dostave.Ukoliko nakon toga dostavljanje reklamirane robe bude i dalje onemogućeno krivicom Kupca, odnosno osobe koja je naznačena prilikom unošenja informacija o dostavi, roba će biti vraćena u sedište Prodavca. Nakon isteka perioda od 15 radnih dana RISTIĆ TRADE ne preuzima više nikakvu odgovornost za dati proizvod i proizvod može biti predat na recikliranje, odnosno rashodovan.O osnovanosti reklamacije odlučuje nadležno lice u kompaniji RISTIĆ TRADE. Ukoliko nadležno lice bude smatralo da reklamacija nije osnovana, obrazuje se tročlana Komisija za rešavanje reklamacija, koja donosi konačnu odluku, a koja se u prethodno navedenom roku saopštava Potrošaču.
DOSTAVLJANJE ROBE NA REKLAMACIJU
U slučaju reklamacije zbog nesaobraznosti, potrošač može da pošalje robu o trošku trgovca kurirskom službom BexExpress doo sa kojom imamo ugovorni odnos.U svim ostalim slučajevima, reklamirani proizvod nam šaljete o Vašem trošku. Ukoliko reklamacija bude osnovana, nadoknadićemo Vam troškove slanja robe koje ste snosili. Ukoliko reklamacija bude neosnovana, nismo u obavezi da nadoknadimo troškove slanja robe koje ste prethodno snosili.Kako tokom transporta ne bi došlo do oštećenja proizvoda koje šaljete na reklamaciju, molimo Vas da ih zapakujete u odgovarajuću ambalažu.Proizvodi koji su nam dostavljeni radi reklamacije, a koji nisu propisno zapakovani ili oni kod kojih je došlo do vidljivih mehaničkih oštećenja samog proizvoda u toku transporta, neće biti preuzeti od strane kompanije RISTIĆ TRADE, već će Vam biti vraćeni o Vašem trošku.RISTIĆ TRADE ne preuzima nikakvu odgovornost za sva eventualna oštećenja proizvoda i ambalaže koja nastanu u toku transporta na ili sa Vaše adrese, prilikom rešavanja reklamacije.Ukoliko je utvrđeno fizičko i mehaničko oštećenje robe za koje RISTIĆ TRADE ne odgovara, u slučaju povraćaja novca, nismo dužni da vratimo pun iznos kupoprodajne cene, već ćemo cenu umanjiti za procenat ili iznos koji odgovara procenjenom procentu ili iznosu umanjenja vrednosti robe usled oštećenja. Procenu će vršiti ovlašćena lica kompanije RISTIĆ TRADE.
PRAVA POTROŠAČA PO OSNOVU REKLAMACIJE
Prilikom izjavljivanja reklamacije, Potrošač ima pravo da traži da RISTIC TRADE:
• obezbedi opravku proizvoda, o svom trošku,
• zameni kupljeni proizvod sa nedostatkom za nov, ispravan proizvod,
• umanji cenu reklamiranog proizvoda, ili
• vrati pun iznosa cene prema priloženom računu, u slučaju kada otklanjanje nesaobraznosti, na jedan od gore navedenih načina nije moguće.
Ako otklanjanje nesaobraznosti nije moguće opravkom ili zamenom, imate pravo da zahtevate odgovarajuće umanjenje cene ili raskid ugovora u sledećim slučajevima:
• ukoliko nesaobraznost ne može da se otkloni opravkom ili zamenom uopšte niti u primerenom roku;
• ukoliko nismo izvršili opravku ili zamenu u primerenom roku, usled čega niste mogli da ostvarite pravo na opravku ili zamenu;
• ukoliko, zbog prirode robe i njene namene, opravka ili zamena ne može da se sprovede bez značajnijih nepogodnosti za Vas;
• otklanjanje nesaobraznosti opravkom ili zamenom predstavlja nesrazmerno opterećenje za RISTIĆ TRADE.
Nesrazmerno opterećenje za RISTIĆ TRADE javlja se ako otklanjanje nesaobraznosti, u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
• vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
• značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
• da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za Vas.
Ukoliko ste već izjavili reklamaciju na osnovu koje smo izvršili opravku proizvoda, imate pravo da zahtevate zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskinete ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz Vašu izričitu saglasnost.Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje je nabavljate, opravka ili zamena robe mora se izvršiti u primerenom roku bez značajnih neugodnosti za Vas i uz Vašu saglasnost.Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana kada Vam je proizvod dostavljen, imate pravo da birate između zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, odgovarajućim umanjenjem cene ili da izjavite da raskidate ugovor, a otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom samo uz Vašu izričitu saglasnost.Ukoliko je nesaobraznost robe neznatna, molimo Vas da imate u vidu da nemate pravo na raskid ugovora i zahtev za povraćaj punog iznosa cene.
POSTUPAK UKOLIKO JE DONETA ODLUKA DA SE UVAŽI REKLAMACIJA
Ukoliko Vaša reklamacija bude usvojena, RISTIĆ TRADE će Vas obavestiti o tome pisanim putem ili putem e-maila.Ukoliko ste se opredelili za opravku kupljenog proizvoda, RISTIĆ TRADE će Vam poslati opravljeni proizvod na isti način na koji Vam je prvobitno dostavljen reklamirani proizvod, na adresu koju ste naveli u reklamacionom listu.Ukoliko ste se opredelili za zamenu reklamiranog proizvoda drugim istovetnim ili sličnim proizvodom, RISTIĆ TRADE će Vam novi proizvod dostaviti na adresu u roku od 15 dana od dana kada ste izjavili reklamaciju.Ukoliko ste se opredelili za raskid ugovora, RISTIĆ TRADE će Vam vratiti pun iznos cene koji ste platili za reklamirani proizvod. Povrat novca Potrošaču izvršiće se uplatom na tekući račun i/ili predajom gotovog novca Potrošaču u roku od 15 dana od dana izjavljivanja reklamacije.
POPRAVKA I SERVISIRANJE PROIZVODA POSLE ISTEKA ROKA ZA SAOBRAZNOST
Posle isteka zakonskog roka saobraznosti robe (2 godine), potrošač je sam odgovoran za slanje robe na servis. U tom slučaju samo on snosi troškove slanja i primanja robe i troškove popravke. Spisak servisa isporučuje se zajedno sa dokumentacijom koja ide uz robu a pojedini proizvođači daju samo podatke o centralnom ovlašćenom servisu koji kupca dalje preusmerava na njemu najbliži ovlašćeni servis. RISTIĆ TRADE će rado izaći u susret potrošačima i pomoći im oko informacija o dostupnim servisima posle isteka zakonskog perioda saobraznostiUkoliko je potrošač za kupljeni proizvod dobio garanciju i ako se reklamacija izjavljuje nakon proteka 2 godine od dana kupovine, potrošač je dužan da reklamaciju izjavi davaocu garancije.
VANSUDSKO REŠAVANJE POTROŠAČKIH SPOROVA
Potrošački spor može se rešiti postupkom vansudskog rešavanja potrošačkih sporova. Kao trgovac smo dužni da vas obavestimo da smo po zakonu obavezni da učestvujemo u ovom postupku. Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova obavlja se na transparentan, efikasan, brz i pravičan način pred telom za vansudsko rešavanje potrošačkih sporova. Ministarstvo sačinjava listu tela i javno je objavljuje. Dostupna je na adresi https://vansudsko.mtt.gov.rs/adrbodiesPostupak pred telom može da pokrene potrošač samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor trgovcu. Potrošač protekom jedne godine od dana (bezuspešnog) podnošenja reklamacije gubi pravo na podnošenje predloga za vansudsko rešavanje spora.Vansudsko rešavanje potrošačkog spora može da traje najduže 90 dana od dana podnošenja predloga.Vansudsko rešavanje potrošačkih sporova, ne primenjuje se, pored ostalog:
• u potrošačkim sporovima koji su predmet Zakona o zaštiti potrošača, ako je vansudsko rešavanje sporova uređeno posebnim zakonom, a naročito u oblasti pružanja elektronskih komunikacionih usluga, poštanskih usluga, finansijskih usluga, osim finansijskih pogodbi, usluga putovanja;
• za rešavanje sporova po procedurama koje je ustanovio sam trgovac;
• na neposredne pregovore između potrošača i trgovca;
• na pokušaj mirenja strana povodom spora u parničnom postupku;
• u postupcima koje je trgovac pokrenuo protiv potrošača.
Svaka stranka u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora plaća svoje troškove (troškovi zastupanja, putni troškovi i sl.). Rad tela za vansudsko rešavanje potrošačkog spora je besplatan za stranke u postupku vansudskog rešavanja potrošačkog spora.
Šifra delatnosti:4619 POSREDOVANJE U PRODAJI RAZNOVRSNIM PROIZVODIMA
Pratite nas:
Cene na sajtu su iskazane u dinarima sa uračunatim porezom, a plaćanje se vrši isključivo u dinarima. Isporuka se vrši SAMO na teritoriji Republike Srbije.Nastojimo da budemo što precizniji u opisu proizvoda, prikazu slika i samih cena, ali ne možemo garantovati da su sve informacije kompletne i bez grešaka. Svi artikli prikazani na sajtu su deo naše ponude i ne podrazumeva da su dostupni u svakom trenutku. Raspoloživost robe možete proveriti pozivanjem Call Centra na 065/3421-159 (po ceni lokalnog poziva)Izradu ovog veb sajta – online prodavnice finansirala je Evropska unija u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije, preko programa EU PRO Plus. Sadržaj ovog veb sajta – online prodavnice isključiva je odgovornost RISTIĆ TRADE D.O.O. i ni na koji način ne odražava stavove Evropske unije.